Incasso
Klantgericht incasseren
U staat voor een lastig dilemma: u heeft recht op tijdige betaling, maar het behoud van de goede relatie is u ook veel waard. De betalingsmoraal is de afgelopen jaren verslechterd. Traag betaald krijgen heeft een negatieve invloed op de bedrijfsvoering. Het is bewezen dat telefonisch incasseren een zeer effectieve methode is om de klant structureel op tijd te laten betalen. Belangrijk uitgangspunt daarbij is het behoud van een tevreden klant.
Met een glimlach…
De meest effectieve insteek is in eerste instantie attenderend i.p.v. beschuldigend en bij voorkeur oplossingsgericht en gebruik makend van datasegmentatie voor de juiste insteek. Door de incasso boodschap te brengen als een service worden deze gesprekken juist heel leuk om te doen. Onderzoek heeft uitgewezen dat een klantgerichte benadering resulteert in een hoger incassoresultaat en een betere relatie met de klant. Een betere relatie zorgt vervolgens tot structureel beter betaalgedrag.
Meten is weten.
Bij het inzetten van een dynamisch/multichannel debiteurentraject is het belangrijk continu te kijken naar de behaalde resultaten, zodat inzichtelijk wordt waar de uitdagingen liggen. Vaak is dit een bijkomend voordeel van het inzetten van een externe partij en kun je meer detailinformatie vragen.
Kantoor Almere
Wisselweg 33
1314 CB ALMERE
0888-800 800
Kantoor Leiden
Herengracht 48
2312 LE LEIDEN
0888-800 801